lauantaina, huhtikuuta 02, 2011

Minä olen vain tehnyt ruokaa...

Meillä on ollut remonttia, koska palotarkastaja on huomannut muutaman epäkohdan meidän paikassa. Näitä epäkohtia ei ollut vielä muutama vuosi sitten, mutta koko ajan tarkentuu systeemit. Viime vuonna oli syynissä meidän autokatos, joka on rakennettu vanhan, vuonna 1896 rakennetun hirsiaitan jatkeeksi. Mielestäni, jos meidän autot syttyy tuleen autokatoksessa, niin minun puolestani aittarakennus saisi mennäkin. No, onhan se varmaan historiallisesti arvokas  ja onhan siellä tavaraa ja onhan se lähellä taloa, mutta silti! Ehkä tuo navettarakennus ja tämä talo ovat kuitenkin tärkeimmät kuin vanha laho aitta. Mutta palosuojaus on tehtävä ja samalla kyllä saadaan katokseen myös ovet. Isäntä on kyllästynyt kissantassujen jälkiin autojen tuulilaseilla.

Minä olen siis tehnyt remonttimiehille ruokaa ja tehnyt kyllä uuden tilauksen remonttimiehille eli jospa vihdoin saataisiin kunnon jätekatos. Ja se minulle luvattiin, mutta ajankohta on vielä epävarma. Eli ehkä viiden vuoden sisällä... :-). No, alustava lupaus oli ensi kesän aikana. Meidän vakioremonttimies on vaan niin kysytty ja kiireinen, ettei aina tiedä, milloin joutaa tekemään.

Ja olen minä tehnyt käsitöitäkin ja askarrellut, mutta niistä en vielä tänne laita kuvia. Ja se edellisen postauksen kuvan  yläovi aittarakennuksessa johtaa viljasiilojen päälle. Eli tarkoitus sillä on, vaikka nykyisin se on tarpeeton. Kunhan maalataan se paikoilleen.

Mutta nyt jälleen ruoanlaittoon, tällä kertaa vain omalle perheelle.

2 kommenttia:

Hanneles bokparadis kirjoitti...

palohommien tarkastelu on tärkeetä

enkulin käsityöt kirjoitti...

Ihan turvallisuuden takia on hyvä remontoida välillä. Ihana tuo pitsipontso