perjantaina, heinäkuuta 01, 2011

Olin Tampereella!

Oli muuten mukava olla miesten eli mieheni ja 17 v. pojan kanssa lomalla. Tiistaina ajettiin Tampereelle, keskiviikkona miehet olivat Särkänniemessä ja minä sain kiertää rauhassa Tamperetta ja torstaina tultiin kotia. Ainut todellinen pettymys oli, että Kehräsaaresta oli hävinnyt Joulupuu -myymälä. Olen ostanut sieltä kuusi käsintehtyä, muistaakseni böömiläistä, joulupalloa, jotka roikkuvat salimme ikkunoissa ympäri vuoden. Yhden olen itse särkenyt ja yhden rikkoi ikkunanpesijämme. Nyt olisin halunnut niitä lisää, mutta eihän sitä myymälää löytynyt. Netissä se on ollut jonkin aikaa, mutta nyt sieltäkin hävinnyt!!
Hotelli Ilveksessä olimme yötä. Tämä on tuttu hotelli. Olemme olleet siellä useamman kerran ja minä viimeksi viime marraskuussa, kun olin Suomen Emmerdale Clubin pikkujouluissa. Tässä juttu, jonka lapsetkin osaavat ulkoa: tätä hotellia rakennettiin, kun olin Tampereella opiskelemassa. Silloin sanoin tälle nykyiselle aviomiehelleni, jonka kanssa seurustelin, että tuonne menen joskus yöksi. Mies tuumasi, ettei meillä ole koskaan varaa yöpyä tuolla! :-)) No, silloin hotelliyöpymiset olivat kalliita ja tuohan oli jotain aivan uutta ja ihmeellistä Suomessa!!

Me muuten asuttiin 18. kerroksessa. Siellä ollaan oltu aiemmin. Hulppeat on näköalat!!

Ja mitäkö tuli matkaan: no, paljon lehtiä! Tuli taasen käytyä Akateemisessa kirjakaupassa. Onneksi meillä päin ei ole noin mahtavaa lehtivalikoimaa!! Ainut turha ostos oli KnitToday, jonka piti olla "The  Uk´s best knitting magazine". No, jotain löytyi sieltäkin riittävän tarkastelun jälkeen... Tuo Virkkaa värikästä on Suomalaisen kirjakaupan tarjouskirja.
Vähän meinaa olla kuuma, mutta ei tuota ole vielä tarvinnut valittaa. Sisällä toimii ilmalämpöpumppu ja ulkona käyn vain piipahtelemassa. Tänään sain ensimmäiset tomaatit kasvihuoneestani. Siitä se lähtee. Ja kurkunalkujakin on kovasti näkyvissä!

Hyvää helteistä heinäkuuta
toivottelee Pami

2 kommenttia:

Inkivääri kirjoitti...

Joulukauppa oli vielä viime syksynä Laukon torin kupeessa, mutta voi harmi jos se on loppunut.

Kaisa kirjoitti...

Toukokuussa Joulupuussa oli loppuunmyynti, lasipalloja myytiin melkein ilman - olisko ollut kympin-kakskymppiä laatikko...