keskiviikkona, heinäkuuta 18, 2007

Ettenkö muka mitään saa aikaan :-)


Tässä siis valmista! Eli minä se kuitenkin neulon kesällä lapasia! Tytär halusi pinkit lapaset ja minähän olin oikein tyytyväinen, kun jotain sain tehdä! Lapaset eivät varmaan ole kovin pitkäikäiset, koska ne on neulottu Novitan ValoAnnista. Kuvaustaustana äitini kutoma matto makuuhuoneeseen. 18 vuotta vanha häälahjamatto saa nyt väistyä tuon uuden tilalta.


Huutonetistä tilasin tällaisen kirjan ihan puhtaasti joulujuttujen takia. Ai, minähän en kyllä välittänyt joulusta... Mutta haluan kuitenkin virkata tuvan ikkunoihin tonttuja! :-)

Ja tontut virkataan tuolla kuvassa takana olevasta Eldorado -langasta, jonka ostin Joen Langasta. Siis minä olen jo hiukan kateellinen pohjois-karjalalaisille, koska heillä on käytettävissään noin hieno lanka- ja käsityökauppa!

Tulihan sitä tietysti osteltua kaikenlaista. Gedifran -langat olivat aivan ihania. Ja kun paljon oli alennuksessa!!!! Lisäksi ostin tuollaisen virkkuukoukkujen säilytyskotelon (joo, kunnon käsityöläinen tekee tuollaiset itse :-)), nyörintekolaitteen (ei harmainta hajua, mikä sen nimi on!) ja yo-yon -tekolaitteita kaksittain. Lisäksi magneettineppareita. Sitten sain itseni kaupasta ulos. Tavaraa hamstrasin reilun 80 euron edestä! Ja nyt perhe ihmettelee, kun minä vaan haluan mennä Joensuuhun!!! :-)


Niin ja loppuun sitten kuvia, miksi olin Pohjois-Karjalassa. Kävin katsomassa Markku Pölösen elokuvakylää, jossa kuvataan uutta tv-sarjaa Karjalan kunnailla. Sarjaa esitetään marraskuusta lähtien TV 2 keskiviikkoisin kello 21.00. Olin tutustumassa kylään Suomen Emmerdale Clubin jäsenien kanssa. Kuvat eivät välttämättä ole kauaa blogissani, mutta vähän pitää hehkuttaa :-)) Sarjassa näyttelee mm. Juha Veijonen ja Lyyli-koira.
Ohjaaja Markku Pölönen.
Heikki Kinnusen vieressä SEC:n emäntä Kaarina Suvanto.



Ja sarjassa näyttelevä Peter Franzen.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos matkaraportista. Onpa ollut mielenkiintoinen vierailukohde tuo elokuvakylä.

Anonyymi kirjoitti...

Juha Veijonen on ihana! Oon kade!
Varmasti tuun seuraamaan tuota sarjaa.
Pirteät lapaset! Oon minäkin tehnyt kesäkuumalla tai no ainakin nyt siis kesällä villamyssyjä!

Anonyymi kirjoitti...

Melekonen homma siinnä on ollu rakennella nuo kaikki viritelmät kuvausta varten. Alottelivat jo monta vuotta sitten. Asuin vielä silloin samassa kunnassa:)