torstaina, marraskuuta 16, 2006

Jos neulot, et ota!

Heh! Aloitin muutama päivä sitten Suuri Käsityölehti - Parhaat neuleet (syksy 2006) lehdestä tekemään punaista mohairhuivia. Mut ei ollut minun juttu!! Ensinnäkin jo ensimmäinen nyppykerros ei onnistunut, joten ei kun purkamaan. Sitten ensimmäinen nyppykerros onnistui (josta kuva). Toista nyppykerrosta aloitin tehdä illalla myöhään viinilasi seuranani ja niinpä olin aivan varma, että väärinhän sekin on!! Purin jälleen, mutta purkaessa seurasin, että olin tehnyt oikein! Nyt jostain kumman syystä silmukat ovat lisääntyneet ja olen aivan varma, että ohjeessa on yksi kerros virheellinen eli se kuuluu näin "lk, 2 o" ja minusta lopusta puuttuu sana "yhteen". No, vielä asiaa on tutkailtava, purkamaan kuitenkin joudun ainakin vähän!



Minua ei pitäisi laskea koskaa yksin kaupoille ajan kanssa!! Se on nyt todistettu. Jouduin odottelemaan tytärtäni noin 15 minuuttia häntä hakiessani harrastuksistaan ja koska aikaa oli ennätinpä käymään paikallisessa R-kioskissa. Vaikka olen lanka- ja lehtienostelukiellossa (oma sellainen), nämä suorastaan hyppäsivät lehtihyllyltä syliini! Heh! Olen nyt syyskuusta lähtien ostanut Allt om handarbete -lehteä ja aina sieltä jotain kivaa löytyy. Nyt oli kivan näköisiä nuo sukat! Ja Kotiliesi oli ostettava, kun Novitan sivuilla sitä mainostettiin. Lehtiä on vielä tutkailtava, josko muuta tehtävää löytyy. Ja jospa aloitan langan- ja lehtienosteludieetin vasta uutena vuotena :-)

Ja onneksi joku keksi meidän tramboliinille järkevää käyttöä... (Leonardo-kissamme)

Ei kommentteja: