maanantaina, heinäkuuta 28, 2008

Laiska töitään luettelee....

Käsityöt

Joskus tuo vanha sananlasku tulee mieleen, kun ei oikein mitään saa aikaan....

Mutta tänä aamuna siis valmistui toinen vauvanpeitto suunnilleen mitoilla 55 x 46 cm.

Tässä ns. oikea puoli, tuli opeteltua tuollainen yhden silmukan kierrepalmikko.
Ja sitten nurja...
Ja sitten pingotettuna....
Ja mitä ihanaa posti toikaan tänään tullessaan. Kiitos Liisa!!! Aivan ihanat!!! Olen aina vähän väliä käynyt hypistelemässä tuota pussukkaa ja tuo korttikin on aivan ihana!!
Ja sitten muita töitä

Eli en olekaan sitten muuta saanut aikaan. No, sen verran kuitenkin, että käytiin pojan kanssa tyhjentämässä kellari ja viimeinen sipulimaanpätkä tuli kitkettyä.

Muuten tässä olen miettinyt, mitä laitan päälleni, kun perjantaina on enoni hautajaiset ja lupasin kyyditä vanhempani sinne. Eikä minulla todellakaan ole mitään hautajaisvaatteita. Täytyy varmaan huomenna käydä ostamassa tummansininen tai -ruskea jakku jostain ja säveltää tummanruskeista vaatteista loput. En siis pidä mustaa enkä puhdasta valkeata - en edes hautajaisissa. Harvoin kyllä niissä tai muissakaan juhlissa käynkään. Olen sen verran kärsinyt aikoinaan paniikkihäiriöistä ja masennuksesta.

Nyt sitten miettimään omaa PIFfiäni. Kai joku käsityö on muutenkin aloitettava...

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kiva kun tykkäsit pussukasta :)Mukavaa kesänjatkoa sulle. täällä ainakin ilma on viilentynyt, tulee ja lämpöäkin vain -19,joskin mulle ihan riittävä lämpötila :) aamulla oli jo +13, vielä kai se lämpenee ,ennenkuin syksyyn mennään.

Anonyymi kirjoitti...

siis +19.

Anonyymi kirjoitti...

Onneksi hautajaisetiketti ei ole enää niin tiukka kuin ennen. Pari vuosisataa sitten ihmiset eivät juuri muussa kuin mustassa ehtineet kulkeakkaan, kun aina oli suruaika.

"pappi puikoissa" kirjoitti...

Joo-o, ja minä se kuljen mustissa melkein joka päivä. Johtuneeko siitä, että olen niin ylitsepursuava hössö, että josko musta rauhoittaisi... Ei vaan, en minäkään siitä nuorena tykännyt, ja ihmettelin, kun kämppäkaveri aina käytti mustaa. Minä se hänetkin innostin ostamaan pinkkiä lankaa ja tekemään itselleen siitä topin. Niin ne ajat ja maut muuttuu. - Mukavan näköistä pintaa peitossa!

Anonyymi kirjoitti...

Minuakin ahdistaa "pelkkä" musta tai valkoinen väri. Eikä musta ei sovi kalpeaan naamaani. Ja tietysti eilen bongasin Porvoon Tazzian myymälässä alemyynnissä UPEAN mustan pikkumustan. No, eipä tarvinnut edes sovittaa, koska himoittava kolttu oli S-kokoa. Tämä tietysti kaikkia kiinnostaakin, niinhän :-)