keskiviikkona, heinäkuuta 23, 2008

Otsake voisi olla vaikka, että Emäntä reissulla... :-)

Maanantaina...

sitä sitten lähdettiin kahden maissa ajelemaan tyttäreni Ellanooran (tästä lähtien neiti E) kanssa hakemaan kaverinsa (niin pitihän sitä pysähtyä Juvalla ostamaan ns. ylisuuriin aurinkolaseihin kotelo). Kaveri Sara eli neiti S lähti matkaan suorastaan ylipienen matkakassin kanssa. Neidithän lähtivät siis englannin kielen kielikurssille Maltalle kahdeksi viikoksi. Ennen lähtöä tarkastettiin noin "miljoonan" kerran, että passit ja rahat on mukana ja että alkoholi-, tupakka-, tatuointi-, lävistys- ym. kieltolaput on allekirjoitettu ja neidit ymmärtäneet sen tarkoituksen!! Pelkällä päänsilityksellä ei selvittäisi, jos neidit paluulennolla tulisivat takaisin.

No, ensimmäiseksi selvitin neideille, että Kouvolan kautta ajettaisiin. Matkaa ei olisi kuin 16 km enemmän. Ja neideille se sopi, vaikka neiti E vähän hyhkäili, mutta onhan hän jo tottunut...kai... :-) Neiti S ei oikein kommentoinut mitään.

Korian tuliaisia en kuvannut, koska ajattelin käyttää niitä:

a) anna hyvän kiertää -juttuun
b) salainen neuleystävä -juttuun

Mutta vajaa kaksi kiloahan sitä lankaa matkaan lähti + Novitan uusin lehti. Nyt minulla on taas se minun oma rajani täynnä eli lankaa on pikkusen yli 10 kiloa!

Hotelli Pilottiin selvittiin muuten ihan moitteettomasti, vaikka vähän alkoi epäilyttää jossain vaiheessa, että missäs se Koria nyt onkaan....

Yö meni vähän rauhattomasti, kun puoli viideltä piti olla jo lentokentällä, siis aamulla...

Tiistaina

siiten kävin viemässä neidit lentokentälle ja neiti E hikeentyi, kun minä rynnin kuulemma joka paikkaan. Neiti S oli paljon rauhallisempi, ehkä oppinut enemmän erilaisuuteen, kun on 5-lapsisesta perheestä. Hei, oltiin kuitenkin viimeiset matkalle ilmoittautujat, että hyvä kun vähän rynnin. Neiti E on tottunut isänsä systeemiin, että kyllä odottamallakin voi ennättää... Emme todellakaan ole ensimmäisiä lentokoneessa tai sieltä pois lähtemässä, mutta onhan ajoissa kuitenkin oltava!

Minä tulin sitten takaisin ns. nukkumaan, eihän se enää onnistunut. Mutta vähän silmiäni lepuuttelin. Kymmeneltä lähdin sitten ostoskeskus Jumboon kiertelemään. Paljoa en ostanut, mutta autoa jouduin etsimään....

Jumbon Akateemisesta kirjakaupasta löytyi tämä aivan ihana kirja aivan ihanaan hintaan, jonka olin jo jonkun blogissa nähnytkin (nyt en muista kenen...). Kirja maksoi 12,90 € ja hyvin on hintansa väärti, mitä tänään sitä ennätin vilkaista!

Pari puseroa ostin myös ja tietysti kukat kaverille, jonka luokse lähdin Jumbosta. Juu, ja yhden toisenkin kirjan ostin, mutta sitäkään en vielä paljasta, jos vaikka tuleva sny:ni saisi sen. Edelleenkin olen sitä mieltä, että kannattaa vertailla kirjojen hintoja. Tämä toinen kirja maksoi nyt 10 euroa ja olen nähnyt sillä olevan hintaa melkein 30 euroa!

Juu, sitten Jumbosta ajelin Espooseen kaverin luo, jonne neiti E lähetti tekstiviestin, että perille ovat päässeet! Hyvä, kovasti huojensi. Kaverin luota lähdin ajamaan puoli yhdeksän aikaan illalla kotia ja olin kotona pari minuuttia yli puolen yön. Kolistelin omasta mielestäni ihan riittävästi, kun tulin, poikani Santeri (tästä lähtien poika S) oli kuullut, mutta mieheni oli nukkunut niin sikeään, että oikein säikähtänyt yöllä, kun joku oli ollut vieressä!!! No, en ollut ihan varma milloin tulen kotia ja mies oli luullut, että jään kaverin luo yöksi. Eli meillähän saa tapahtua mitä vain, kun mies nukkuu!!!

Ja sit tänään

Katsoin kauhukseni, että jääkaappi on sitten tyhjä! Kävin pikatäydennyksen kyläkaupassa ja huomenna kun menen Rantasalmelle parturiin, niin käynpähän "kunnolla" kaupassa. Anteeksi vain lähikauppa, mutta kun teillä ei ole kaikkea, mitä meillä tarvitaan!

Lisäksi huomenna on käytävä maksamassa 6,50 metriä satiinikangasta, josta tehdään ensi helmikuuksi neiti E:lle vanhojen päivä puku. Aivan mieletöntä asiakaspalvelua. Äitini sai kankaan, minä saan sen mitata (ja tietysti maksaa) ja sen olisi voinut palauttaa näin parin viikon päästäkin, kun ilmoitin, etten ennätä aikaisemmin Rantasalmelle! Kiitos Rantasalmen Tekstiilipiste. Kangas on juuri sellaista mitä neiti E halusikin. Lisäksi sain sieltä tiedon, että meiltä viiden km päässä on ompelija, joka tekee vanhojen päivän pukuja ja muita juhla-asuja. On lyhyt matka sovitukseen! Ja minä en sitä tiennyt, kun asun nykyisin Juvan puolella ja tämä ompelija asuu Rantasalmen puolella, mutta minähän siis asun Rantasalmen rajalla.

Pihalta

Sit vielä kuvia meidän pihalta vanhalla kameralla (kun uusi lähti neiti E:n mukaan)

Ne HongKongin halvat kukat kukkii minusta nyt kauniisti!

Ja sit tämä meidän kukkapenkki, josta yllätyksiä löytyy! Tykkään aivan älyttömästi oliko sen nyt villiviiniruoho, kuitenkin maistuu lähes ketunleivältä ja löytyy ruukkukasvatuksena kaupoista. Yritin etsiä ns. taimia keväällä, mutta ei löytynyt ja sitten vaan ostin pari ja istutin ne kukkapenkkiin. Salaatin seassa aivan ihania! Ja sittenhän meiltä löytyy myös persiljaa ihan kukkien seasta...
Ja tässä taas ns. ylihelpot hoidokit: syysleimut. Tummempi kukkii jo paremmin, mutta vaaleampi avaa vasta kukkiaan. Takana sinipallo-ohdake.

Ja tässä kunnon kuva neilikkaruususta, kuinka se kukkiikaan...

Mutta nyt on lähdettävä vähän vielä siivoilemaan. Huomenna tosiaan parturi ja hui sinänsä, kohtahan alkaa työt. Toisaalta odotan kovasti, toisaalta.... :-)

Ja sitten kiitokset pihallemme annetuille kiitoksille, käsitöille annetuille kiitoksille ym. muille muistamiselle. Aina ei vain muista kiitellä (kuten ei aina jaksa linkittääkään näköjään...)!

Anonyymi kirjoitti...

Kuulosti oikein mukavilta emännän reissut!
Blogissani on sinulle jotain.

Paljon olet ehtinyt parin päivän aikana.

Neiti E ja meidän neiti M taitavat olla aika samanikäisiä, koska meilläkin on ollut puhetta vanhojen tansseista, mutta tikkua ristiin ei asian eteen olla tehty.

M:n kaveri V oli myös kesän alussa Maltalla peräti kolme viikkoa ja hyvin oli mennyt. Ainakin säät olivat paremmat kuin täällä.

marsu kirjoitti...

No voi yhden kerran, ny vähän kuule harmittaa! Olisit ny laittanut viestiä että oot siellä Jumbossa yksinäs kiertelemässä niin olisin tullut seuraksi!
Haetkos Neidot sitten parin viikon päästä kotiin? Tavattaisko silloin?

Anonyymi kirjoitti...

Minäkin olisin voinut kahvitella kanssasi Emmerdalen merkeissä :-) Olin maanantaina Jumbossa, ihan hyvin olisin voinut mennä tiistainakin...

Jumbossahan kokoontuu käsityöporukka. Vois tulla koko poppoo samaan aikaan.