tiistaina, huhtikuuta 24, 2007

Vastauksia kyssäreihin!

Hetken istun nyt tässä koneella ja vastailen tuossa arvonnassa olleisiin kysymyksiin.

Ensin tarinaa minusta: olen koulutukseltani agrologi(AMK), joten siihen liittyvää työtä olen etsiskellyt. Olen aikaisemmin ollut neuvontatyössä, nyt kaksi vuotta kotona auttaen maataloushommissa ja tietty tehnyt tätä kodinhoitohommaa plus ollut autonkuljettajana lapsille. Tyttö harrastaa tanssimista (ja muita menoja :-)), poika kitaransoittoa. Tänä iltana on vuorossa tytön haku harrastuksista ja samalla käyn vanhempainillassa kuuntelemassa mitä sanottavaa siellä on, kun poika menee ensi syksynä yläasteelle. Isäntä hoitaa pääasiassa meidän noin 180 lihanautaa, mutta olen ns. kiireapulainen eli tarvittaessa käyn navetalla. Meille tulee vasikat n. 2-viikkoisina ja lähtevät n. 1,5 -vuotiaina teuraaksi. Pari vasikkakuvaa tässä:





























Olen ollut kotona näin pitkään sen vuoksi, että työuupumushan se aikoinaan iski, kun yritin tehdä kaiken mahdollisen. Meille sattui vielä laajennusvuodet samaan aikaan, joten joskus on pakko hellittää. Käsitöitä olen tehnyt koko pienen ikäni, mutta nekin jäivät välillä pois, kun ei millään jaksanut tehdä mitään. Nyt onkin ihanaa, kun on aikaa tehdä välillä jotain käsilläänkin. Puutarhanhoitajana en ole mikään ihmeellinen, mutta kuvia sitten sitä mukaa, kun on jotain kuvattavaa. Nyt olisin omasta mielestäni jälleen valmis työelämään. Mutta olen vähän kranttu töiden suhteen, sillä haluan nyt paremmin yhdistää työn, maatilan ja perheen.

Teatterissa haluaisin käydä useammin, mutta minulla ei ole oikein kaveria siihen, joten yksinkään en viitsi lähteä. Lähimpään teatteriin on matkaa n. 45 kilometriä. Kesäisin meillä on kyllä muutaman kilometrin päässä kesäteatteri vanhalla myllyllä, siellä olen käynyt. Asumme siis Etelä-Savossa Juvalla. Oopperassa en ole koskaan käynyt, enkä oikein tiedä haluanko mennäkään...:-)

Minut saa hyvälle tuulelle pääasiassa lapset ja tietysti myös lemmikit, joita on siis koira Wallu sekä kissat: 7 v. Helmi-rouva, hänen poikansa 6 v. Leonardo ja 2,5 v. Viiru, jonka toin eräältä maatilalta puhtaasti sen takia, että olin aina halunnut punaisen kissan! Joskus tuntuu, ettei muuta iloa olekaan kuin työnilo, mutta joka päivästä sitä jotain muutakin mukavaa keksii. Aivan onnellinen olen, kun olen saanut jonkin käsityön valmiiksi!! Kavereiden puhelut ja muut yhteydenotot ovat myös aina tervetulleita.

Talossamme on kolme ulko-ovea. Yksi johtaa pukuhuoneeseen ja toinen takkahuoneeseen. Tässä kuvat kolmannesta ovesta eli ns. A-rapusta. Tässä on siis "oikea" eteisemme.
Eteisemme on pitkänmallinen, joten tässä kuvat tuvasta katsottuna vasen ja oikea puoli. Kenkiä riittää...

































Ja sitten ulko-ovesta tuvalle päin. Huom. oikealla, jossa roikkuvat heijastimet ym sälä on cd-teline, jonka iskin seinälle, ettei kaikki tavara olisi tuossa tuolilla, joka on siis sitä varten, että voi laittaa kengät jalkaan siinä istuen. Olen erittäin tyytyväinen ideastani! Eteisessä näkyy myös emännän huumorintaju. Kyltti on ostettu vuosi sitten Jyväskylästä käsityömessuilta.

Arpajaispalkinnot ovat saapuneet jo voittajilleen. Ja onneksi sattuivat mieleisetkin. Seuraavat arpajaiset pidetään sitten 10 000 kävijän kohdalla.

Mutta nyt on mentävä, joten jatkan jutustelua toiste! :-) Roosa-huivikin on valmis, mutta vielä viimeistelemättä. Kuva myöhemmin.

Ei kommentteja: