perjantaina, tammikuuta 12, 2007

Ostetaan!!

Nyt olen kahlannut niin pitkään noita nettiantikvariaatteja ym. sivuja lävitse, että laitan tännekin ilmoituksen: Halutaan ostaa (muistaakseni) Ruoanvalmistus -niminen keittokirja. Tekijäksi olen löytänyt Kaarina Ahon, mahdollisesti myös joku Leskinen.

Anteeksi, että ilmoitukseni on näin ontuva, mutta kerron tarinan kirjahaun takaa. Olen käynyt emäntäkoulun vuonna 1986-87. Oikeaoppisesti linja oli maatilalomailupainotteinen ylioppilaspohjainen maatilaemäntälinja Keski-Suomen kotitalousopettajaopistossa Jyväskylässä. Mä olen sitten tosi ylpeä tuosta "pitkästä" koulutuksestani. Nykyäänhän koulutuslinjat ovat sellaisia, etten ymmärrä ollenkaan, mitä niistä edes valmistuu. No, asiaan! Jouduin siellä ostamaan tuon kirjan ja se oli todella hyvä. Kirjassa oli kierrekannet ja kannet olivat pääväriltään ruskeat. Ja toistaakseni itseäni, kerron, että kirja oli niin hyvä, että käytin sitä päivittäin ja eräänä päivänä sattui vahinko: kaadoin litran maidot pullataikinaa tehdessäni kirjan päälle ja roskiinhan se joutui. Silloin en tajunnut heti uutta kirjaa kalastaa ja nyt parin viime vuoden aikana moista kirjaa on ollut ikävä. Jos jollain kirja on hyllyssä pölyttymässä tai kaapissa käyttämättömänä, pistä kommenttia.

2 kommenttia:

Sahrami kirjoitti...

Mulla on tuo kirja - mutta se ON hyvä, eikä siitä voi luopua. Sitäpaitsi siihen on kaadettu maitoa, etikkaa ja kahvia, että ei se myyntikelpoinen ole.
Kouluaikoina se tuntui ihan tyhmältä, mutta eniten käyttämäni keittokirja se on myöhemmin ollut.

Pami kirjoitti...

Niinpä, kirja on niin hyvä, etten usko sitä löytyvän myyntiin asti. Harmittaa, kun pilasin omani!