keskiviikkona, tammikuuta 04, 2012

Laskuvihreitä

Kouluaikaan silloin "miekka ja kirves" -vuosina olin parempi matematiikassa kuin kielissä. Ja edelleenkin olen sitä mieltä. Viime aikoina olen kuitenkin huomannut, etten osaa laskea enää seitsemästä kahdeksaan! Olin koko joulun ajan sitä mieltä, että olen neulonut kahdeksan joulupalloa ja että niitä myös roikkui kahdeksan hirvensarvissa. Välillä kyllä epäilin silmiäni, kun ei niitä muka ollut kuin seitsemän. No, tänään löysin sitten tämän viimeisen pallon neulottuna, mutta täyttämättömänä ompelukoneen takaa!
Samoin olin aivan varma, että olin ostanut kahdeksan kerää Puro-lankaa, mutta käyttänyt vain seitsemän. Etsin koko eilisen päivän viimeistä kerää ennen kuin tajusin mitata neulomukseni. Aikaisemmassa postauksessa oleva bolero painoi 200 eli 4 Puro kerää ja vielä keskeneräinen bolero painoi himpun vajaa 200 grammaa eli kaikki langathan oli tullut käytettyä. Pöh! Huomenna on käytävä vielä yksi kerä, että saa viimeiset kerrokset tehtyä ja ommeltua hihat kiinni. 

Kiitokset uudenvuodentoivotuksista. Tästä on hyvä jatkaa. 

Lunta tulee ihan niin kuin taivaan täydeltä!
Pami


2 kommenttia:

Marjut kirjoitti...

Minä taisin olla parempi kielissä kuin matematiikassa ja sen kyllä huomaa:DDD

Susu kirjoitti...

Tuohan on ihan insinöörimatikkaa. jos joku on jotain eikä oikeesti oo ni ei se oo laskuvirhe vaan selitetään niin et se on ihan oikein... Arvaas kuka on oikeesti ins:-)