keskiviikkona, helmikuuta 28, 2007

Jotain valmista!

Taisin luvata ns. uudenvuodenlupauksena päivitellä tätä blogia useammin, mutta aika huonosti siinä lupauksessa on käynyt. Minä ihmettelen, mihin aika katoaa ja isäntä ihmettelee, mihin rahat häviää, joten siinä nykyisin meidän perhe-elämän tärkeimmät :-)

Mutta eilen sain vihdoin valmiiksi sen kolmannen kanavatyön, josta jo postailin aikaisemmin. Saa nähdä kauan menee ennen kuin taas uskaltaudun menopaikoille ja saan taulun kehystettäväksi. Vielä olisi löydettävä samanlaiset kehykset kuin kahdessa aikaisemmassa taulussa.

Lisäksi hiihtoja katsoessani olen puikotellut itselleni sen piiiitkän kaulaliinan seksikkään punaisten nahkahanskojen seuraksi. Tänään oli niin pimeä päivä, etten saanut millään kunnollista kuvaa, joten ehkä sitten joskus. Nyt mietin, että teenkö samoista langoista sen calorimetryn, jonka kaikki muutkin blogilaiset ovat tehneet. Tai ainakin olen huomannut, kun olen blogeja selaillut, että aika moni on sen tehnyt!

Tilaukseni ensimmäinen Moda-lehtikin tuli eilen. Kolme kertaa olen lehden selaillut lävitse. Vielä ei mitään suurta innostavaa ole tullut vastaan, mutta täytyy vielä haudutella.

Jälleen olen huomannut myös tietämättömyyteni eläinten kasvattajana. Jostain luin, että kissat ovat parempia kuin miehet, koska kissat eivät edes loukkaannu, kun niitä komentelee. Meidän kissat ovat nyt kuukauden kartelleet minua eivätkä edes oikein viihdy samassa huoneessa kanssani, kun pakotin syömään matolääkkeen tammikuussa. Kaikki mahdolliset eläinlääkärien ja kavereiden keinot on kokeiltu, mutta ainut, jolla varmasti saan jokaisen ottamaan yhden tabun, on lievä pakottaminen. Ja sen jälkeen olen epäsuosittu. Ei meillä ainakaan mies noin pitkään meillä mökötä :-)

Koira taas pistelee kuusi Thyroxin -tablettia päivittäin ilman minkäänlaisia ongelmia. Onneksi saatiin tuo kilpirauhasen vajaatoiminta -diagnoosi. Kun lääkitys alkoi, koirakin on muuttunut silmissä. Kevään aikana on vietävä taas trimmaajalle, kun karvaakin on taas trimmattavaksi asti.
Että sellaista näin keskellä viikkoa.

2 kommenttia:

Ziina kirjoitti...

minä olen saanut kissan syömään lääkkeet kun olen murskannut tabletin pienen vesitipan kera ja sekoittanut pieneen määrään purkkiruokaa, tarvittaessa lämmitettyyn ruokaan (lämmitetty tuoksuu niin hyvältä että kelpaa paremmin)ja muuta ruokaa en ole antanut ennenkuin lääkeannos on hävinnyt

Pami kirjoitti...

Tuota ruoan lämmittämistä en olekaan kokeillut. Ongelma on myös se, että meillä on kolme kissaa, kuka sen ruoan sitten aina syökään. Ja joskus se ruoka saattaa olla syömättä monta päivää ja lopulta koira syö sen, kun silmä välttää!! Sen takia olen päätynyt tuohon pakotukseen voipalan kera. Pari kertaa on kyllä mennyt pakottamattakin, mutta sitten taas kissat pistää stopin päälle, murr!! :-)