torstaina, huhtikuuta 26, 2007

....ja lopuksi ylläri-pylläri :-)

Minä en saa ostaa omenapuun taimia, minä en saa ostaa viherherukkapensasta, minä en saa ostaa vielä kesäkukkia.... Meikäläisen mantra nykyisin. Tekisi kauheasti mieli ostella vielä kaikenlaisia taimia, mutta kun meidän paikka näkyy olevan sellainen, että joka vuosi tuskaillaan jo nyt herukka- ja omenasadon kanssa, niin entäs sitten, kun vielä niitä olisi lisää!! No, omenapuut nyt ei tekisi vielä vähään aikaan omenoita, joten kai minä vielä yhden talviomenapuun hommaan. Meillä oli Antonovka, mutta se sitten kuoli jostain syystä. Varmaan vanhuuttaan. Marjapensaatkin meillä on noin 80 -vuotiaita! Vanhan maatilan pihan etuja... vai harmeja! Joskus minulla meinaa palaa pinna tuon pihan kanssa, mutta välillä sitä on ihan kiva laitella. Saisi olla vain vähän pienempi... Ja saisi tuo mieskin joskus innostua siitä!

Siemeniä ei ole pahemmin tarvinut ostaa, kun olen saanut niitä mainoskirjeiden välissä!! Tilliä ja salaattia olen jo ostanut ja perunamaan laitaan on tänä vuonna saatava sipulia. Viime vuonna jätin niin viime tippaan, etten saanut mistään istukassipuleita! No, siltä osin pääsin helpolla. Ja se kasvihuoneen ostokin on vielä vaiheessa... Lidlistä olis näköjään saanut halvalla, mutta kun sinne on matkaa 65 kilometriä. Eiköhän ne kaikki ole jo myyty...

Nonnalle: Ei tämä minunkaan blogin päivitys aina niin ajallaan ole. Lisäksi olen vähän tarkka siitä, että jotain käsitöitä pitäisi samalla esitellä, kun päivitän tätä. Ja niitä käsitöitä tulee kuitenkin valmiiksi melko harvakseltaan. Tai ainakin tuntuu siltä, kun lukee muiden blogeja. Maatalouspuolesta sen verran, että meillä "ulkoistettiin" tuo palkkahakemuksen täyttö. Kummankaan hermo ei kestä sitä paperisotkua. Varmaan viisi vuotta ollaan käytetty ulkopuolista siihen hommaan.

Mutta sitten siihen ylläriin: kun kukaan ei uskalla kierrättää tuota hyvää :-), niin pistän tähän eilen valmistuneen Salomonin solmuilla tehdyn huivin kuvan. Mitat ovat noin 130 x 25 cm + hapsut. Ensimmäinen, joka ilmoittaa haluavansa tuon huivin, saa sen!! Huivi on tehty puuvillalangasta nimeltään Mandarin Petit. Eli kesäkäyttöönkin voi hyvin laittaa!

Onhan tuo aika paljon, jos viidelle pitää keksiä jotain kivaa.












Ja sitten vielä ihan lopuksi kuva kompostinvartijasta. Taitaa sieltä jotain lämpöä nousta eli kompostoituu hyvin...

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Minä haluan! Salomonin solmut on ihania ja tuo värikin on todella kaunis!