tiistaina, huhtikuuta 03, 2007

Kissoja! Heh, ei kai...

Nyt minä pääsen vihdoin päivittämään valmistuneita töitä. Tai eihän tämä suinkaan valmis kokonaan ole! Jostain on vielä löydettävä kangas, joka sitten heitetään pianon päälle, jotta kissat sattuvat paikoilleen sille pystysuoralle osalle. Mutta olin niiiin onnellinen, kun sain tuonkin valmiiksi. Ei oikein etusormi kestä tuota virkkaamista, kun harvemmin sitä tekee.Tässä sitten vähän lähempää. Minun pianonpäälliseen mahtui neljä kissaa, alkuperäisessähän niitä oli kuusi. Liekö leveämpi piano vai ohuempi lanka. Jotenkin minusta nuo kissat näyttävät silmistään vähän surullisilta.
Aikaisemmin olin hommannut magneettilevyn ja magneetin Ateljé Margarethasta ristipistotöitä varten. Huomasin, että se on erittäin kätevä myös ruutuvirkkausta tehdessä. Opin myös uutta virkkaustekniikkaa tätä työtä tehdessä. En ollut aikaisemmin lisännytkään ruutuja kerroksen lopussa. Onneksi löytyi netistä Satun virkkaus -sivut, jossa neuvottiin, miten moinen tehdään.


Ja sitten kuva SantPaulioistani, jotka jaksavat kukkia joka vuosi. Jossain blogissa sanottiin kukkien olevan hankalia pitää elossa. Näin aikoja sitten vanhan ohjeen, jonka mukaan santut pitää kastella kuumalla vedellä alustalle. Kastelen kukat noin kerran viikossa, kesällä saatan innostua antamaan vettä jopa kaksi kertaa viikossa. Kukkiin en ole vaihtanut aikoihin multia, joskus liikoja lehtiä olen nyppinyt pois. Joskus olen alustalle heittänyt lannoitusrakeita. Siinä kaikki!

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tosi hienot kissat :)

Anonyymi kirjoitti...

Ihanan näköinen kisu-virkkaus! Laitathan sitten vielä kuvan valmiista pianonpäällisestä! :)

Anonyymi kirjoitti...

Hienot kissat! Jään odottamaan kuvaa valmiista työstä :)