keskiviikkona, huhtikuuta 04, 2007

Lumista keskiviikkoa!

Niin ne lumet sitten tulla tupsahtivat peittämään vähäisetkin pihan ihmeet! Toisaalta olen ihan tyytyväinen, kun piha oli niin märkä, ettei siellä oikein voinut vielä mitään tehdä muutenkaan ja sitten kun katseli blogeja kierrellessä, mitä muut ovat tehneet, niin harmittamaanhan se hiukan alkoi! No, ei vaineskaan...

Unohtui eilisestä postauksessa mainita, että pensaat leikattiin koko perheen voimin viime sunnuntaina, joten olen oikein tyytyväinen. Vielä on isännän otettava moottorisaha käteen ja käytävä muutamia kuolleita runkoja kaatelemassa omenapuista ja luumupuusta. Olen nauranut, että meidän pihanhoitoon kuuluvat vaatimattomasti moottorisaha, traktori ja etukuormaaja, muuten hommista ei tule mitään. No, piha on sellainen vanha maalaistalon piha, jossa riittää kokoa. Rytökasoja löytyy sieltä täältä!! Osa on jätettykin suosiolla luonnontilaisiksi ja sieltä löytyy sitten aina yllätyksiä. Kuten pari vuotta sitten yrttimaastani (jonka olen jo hävittänyt) levinnyt mäkimeirami kasvaa meillä nykyisin luonnonvaraisena ja leviää!!

Nyt haaveissa on pitkästä aikaa myös pieni (huom. pieni!) kasvihuone, jonne mahtuu noin kolme tomaatintainta (ostettua). Poika lupasi jo hoitaa sitä, hän kun on kova syömään tomaatteja. Isäntä vielä epäilee meidän innostusta, höh... Meillä oli aikoinaan kaksikin kasvihuonetta, mutta ne olivat tarkoitettu "suurperheellisille" eikä ketään kiinnostanut hoitaa niitä, joten ne purettiin pois. Joten tässä näkee, miten innokas puutarhuri olenkaan! :-)

Pianonpäällisestä tulee heti kuva ihan pianon päällä, kun olen saanut siihen kankaan ja ommeltua sen! Ehkä parin vuoden sisällä :-) Heh, tahtoo aina välillä tulla noita keskeneräisyyksiä.

Ja meinasin unohtaa tuon tärkeimmän eli minua todella "rasittaa", kun laskuri ei taas toimi!! Olin jo niin tyytyväinen, että kohta voin pitää 5000 kävijän arvonnan!! Pöh! Edellisen kerran sain laskurin sekaisin vaihtaessani blogipohjaa, joten alkaa pikkuhiljaa tympiä! En ota hirveätä pulttia asiasta, koska huomasin, ettei se toimi muillakaan sivuilla. Onkohan joku huoltotauko...

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Virkkaustyöt ovat kyllä myös kauniita (kuten kaikki käsityöt ja puutarhajutut omalla tavallaan), hienoja nuo perhoset ja kissat ruutuvirkkauksella.
Minä olen haravoinut jo talon etelärinteen ja toisen päädyn, kalkinnut ja levittänyt ainakin 20 kastelukannullista sammalsyöjää. Etupihan perennapenkki on siis "paraatikunnossa", vaikka ei siellä vielä kasva mitään (kaikki ovat kuitenkin hengissä selvinneet talvesta). Mutta sotkua (rakennus yms. jätettä) sitten löytyy runsaasti talon toiselta puolelta, joten sinne sitten seuraavaksi, kun ilmat taas lämpinevät.
Kasvihuone on haaveissa ollut täälläkin (varmaan kaikilla kotipuutarhureilla), mutta olen aina miettinyt, että jaksanko hoitaa. Mulla on vähän sellainen periaate, että jos jotakin hankitaan, niin sitten se hoidetaan ja pidetään kauniina (kesäkukkiakin ostan sillä periaatteella ja joskus on jäänyt tyhjiä ruukkuja tai kasvimaalla on kasvanut vain herneitä).
Hyvää pääsiäisen aikaa!