tiistaina, joulukuuta 29, 2009

Onneksi se joulu on nyt sitten ohi...

...vielä, kun joku jaksais korjata kaikki joulutavarat piiloon. No, antaa nyt olla uudenvuoden yli kuitenkin, kun tänään sain vielä yhden joulujutun valmiiksi. Tein tuon pionin Parolan aseman ohjeella, mutta eihän siitä ihan sellainen tullut kuin siellä oli. Ja käytin kyllä kylmästi ompelukonetta hyväkseni ja liimailinkin osan... Mutta ei nyt parempaankaan jaksanut.
Jotenkin ihan kamala väsymys on vaivannut. Ja siitä johtuen ei ole oikein perhe-elämäkään innostanut. Olisin voinut viettää tämän joulun jossakin yksiksenikin. Harmitti, kun navetallakin on ollut koko joulun ajan remonttia, niin ei ole oikein päässyt joulun tunnelmaan senkään takia. Mutta nythän se on ohi.

Olen lukenut monesta blogista joululahjoista, minäkin sain muutaman (osan ostin itse...). Eli Emmerdalen erikoiset -dvd, Puhtaat valkeat lakanat -dvd (1-5), Kivi-tuikkukupin (joita olen nyt alkanut kerätä, kun saan niitä!), pari muutakin tuikkukuppia ja äitini antoi minulle aivan ihanan lampun! Se pääsi heti paraatipaikalle pianon päälle. Mitäs vielä, no suklaata ja tietty se tärkein eli oma perhe antoi minulle tunnin hierontaan lahjakortin. Niin, ja tuli se viinipullokin kavereilta (vakiolahja). Eli ihan hyvin, vaikken niin mitään odottanutkaan. Sen verran tuhma olen ollut koko elämäni ajan... :-)

Emmerdale -dvdÄidiltä saatu lamppu (äidin naapuri on tehnyt sen jo aikoja sitten)Ja sitten meidän Hartsa:Mikä ei kuulu joukkoon...Kuolin...
Näistä viimeisistä kuvista tulee mieleen Röllin voimistelulaulu. Ollapa kissa...

Rölli tässä taitavasti voimistelee
ja kaikki toiset
ihailevasti katselee
Mä olen hirmuisen notkea
ja Röllimetsän paras voimistelija

Ensiksi pyörittelen
käsiäni näin
ja sitten
toista kättä toisin päin
ja sitten käännän
toisen käden selän taa
Tämä on mukavaa

Ja sitten minä istun
tähän maahan näin
ja taivutan jalkoja
toisinpäin
ja toisen jalan
pujotan niskan taa
Tämä on mukavaa

Ja sitten otan varpaista
kiinni näin
ja sitten käännän
nuttuni nurinpäin
ja pääni minä pujotan
henkselin alta
Tuntuu mukavalta

Mut mitenkäs minä
tähän kiinni jäin
Jalkani taitaa olla
väärin päin
ja toinen jalka
kiinni on taskussa
Hei minähän
olen solmussa!!!

Voisko joku tulla
vähän auttelemaan?
Irti en pääse
tästä ollenkaan
Nyt varpaani on kiinni
henkselissä
ja käteni
en tiedä missä?

"Voi voi voi! Kautta
likaisten varpaitteni
Metsän eläimet
tulkaa nyt auttamaan
kun minä olen juuttunut
tähän kiinni
Ja minun varpaani on kiinni
henkseleissä
Voi kautta
likaisten varpaitteni
Nyt tämä voimistelu
saa kyllä riittää!"


12 kommenttia:

Anu kirjoitti...

Hih. Röllin voimistelulaulu tosiaan sopii yhteen viimeisten kuvien kanssa. =D

Marjut kirjoitti...

Hieno lamppu!

Voimistelulaulu sopii muuten, mutta kissat eivät yleensä koskaan jää kiinni.

Mette (Mettuska) kirjoitti...

Ihana Hartsa! :D

Marjo kirjoitti...

Voi Harri! Siinä on kissaa kerrakseen. Mie minimoin joulun jälkeisen siivouksen. Meillä on joulujuttuina esillä vaan semmonen postijuttu, mihin saa joulukortit laitettua. Oon vähän tylsä, mutku ei oikein huvittanut...

Neili kirjoitti...

Hyvää uutta vuotta!

MaMMeli kirjoitti...

Naurattaa..tuota voimistelulaulua laulan usein lapsille, se on niin kiva :) Ihanaa vuotta 2010 sinulle ja läheisillesi <3

"pappi puikoissa" kirjoitti...

Kiitokset osanotosta.
Hyvää uutta vuotta 2010 sinullekin. - Juu, välillä voimat ovat vähissä itse kullakin, mutta onneksi parempiakin aikoja on yleensä luvassa :). - Ja Hartsa on söpöliini edelleen :).

Esikko kirjoitti...

Oikein hyvää uutta vuotta sinulle, Harrille ja koko perheelle!

Päivi, Lankakomero kirjoitti...

Onnellista Uutta Vuotta!

PäiviP kirjoitti...

Oikein hyvää ja neulontarikasta uutta vuotta!

TeSa kirjoitti...

Aivan ihana lampunvarjostin, sinä onnekas.
Hyvää uutta vuotta sinulle.

TuuliS kirjoitti...

Ihanat kissantassut!
Hyvää uutta vuotta!