maanantaina, joulukuuta 20, 2010

Tonttu Torvinen on salainen...

Meidän lomittajalla on tapana lahjoa meitä ovikranssilla joulun alla ja sellainen tuli tänäkin jouluna. Ihanaa, ei tarvitse itse tehdä!
Viimeisessä SNY- paketissa oli tontuntekotarpeet ja tällaisenhan minä värkkäsin eilen. En ole ihan varma, olisiko tuon tontun tarkoitus kestää noilla naruilla seisaallaan, minä laitoin tuonne keskelle pahvituen. Ja tuon hatun lieri jäi vähän kapeaksi, mutta ihana siitä tuli noinkin. En ole varma, että tämä tonttuko oli tartuttanut paketissa olleen langan tervantuoksuiseksi, vai kuuluiko sen olla, mutta tämä tonttukin tuoksuu tervalle. Ihana tuoksu!
Lauantaina innostuin tekemään itse porkkana- ja lanttulaatikot. Tähän asti olen väittänyt, että saarioisten äidit tekevät meillä laatikot, mutta nyt ostin valmista sosetta ja kokeilin taas itse. Sunnuntaina löytyi lanttulaatikkoon tarkoitettu voisula mikroaaltouunista! No, laitetaan se jälkeenpäin. Ehkä niistä kuitenkin tuli syötäviä...

Eilen katsoin taas yhden suositeltavan elokuvankin: 4 joulua yhdessä päivässä. Minä tykkäsin, vaikka välillä olikin melko kohellusta. Samalla neuloin seuraavaa 22 leaves shawlettea, vaikka uhkasinkin, että heitän kutimet nurkkaan. Ei sitä vaan malta nyt kun kerran into on päällänsä!! :-)

Niin ja minä lähettelin sny-pakettini Soikalle. Ollaan samassa neuletapaamispostituslistalla, muttei vissiin olla vielä nähty kertaakaan. Kumpikaan ei sitä varmasti muistanut! :-) Ehkä seuraavalla kerralla, vaikken niin usein enää käykään neuletapaamisessa, kun en ole enää Savonlinnassa töissä.

Nyt minä lähden Savonlinnaan viimeisille jouluostoksille. Tarkoitus oli kyllä mennä hammaslääkäriin, kun viikonloppuna alkoi kaksi vanhaa paikattua hammasta vihloitella ja pakottaa, mutta 1,5 tunnin jonotuksen jälkeen sain ajan vasta keskiviikolle. Nyt on vaan oltava syömättä, niin ei koske hampaisiin. Ja sehän passaa näin joulun alla! :-)

Pami

5 kommenttia:

Hanneles bokparadis kirjoitti...

Nätin kranssin saittekin,
niin, hampaatkin hyvä saada kuntoon

enkulin käsityöt kirjoitti...

Onpa kaunis kranssi. Oletpa ollut ahkera. Itse taidan syödä kaupan laatikoita.

Mervi kirjoitti...

Tontussa oli tervalankaa, se tartutti. Onneksi pidät tuoksusta. Minulle se tuo mieleen lapsuuden kesät Kiteen Puhoksessa Puruveden rannalla. Tervatun puuveneen tuoksu.

Marjut kirjoitti...

Kaunis on kranssi ja tonttu hauska:)
Porkkanalaatikot olen tehnyt itse siitä lähtien, kun M:lla todettiin kananmuna-allergia; muut laatikot ovat joko saarioisilta tai jostain...

Hilkka kirjoitti...

Kaunis kranssi.
Saarioisten laatikoilla meilläkin mennään. Kaikkea ei vaan ehdi....