keskiviikkona, heinäkuuta 06, 2011

Kävin loma-asuntomessuilla

Mäntyharjulla.Kaveri pyysi, muuten en olisi kyllä mennyt. Ihan mukavaa siellä olikin rupatellessa ja kierrellessä katsomassa vähän kummallisuuksiakin. Suurin kummallisuus meidän mielestä oli se, että nykyisin saunat on maalattu mustiksi tai laitettu mustaa kaakelia. Olikohan niiden tarkoitus mallata savusaunaa...

Joskus olen haaveillut kaksipuolisesta kiikusta ja tämä oli vielä hirsinen. Aivan ihana!!
Tässä yksi pikkusauna, johon budjetti saattais riittää :-). Tämä oli pystyssä oleva tynnyrisauna, itse tykästyin enemmän vaakatasossa olevaan, mutta se jäi kuvaamatta.
Tämmösen minä voisin haluta...
...tällaisilla ikkunoilla. Olisi ikkunalaudat, meillä kun ei niitä ole! Mietin vain, että tulisiko tuolla todella vietettyä aikaa. Todennäköisesti ei!
Nämä oli kivoja pyöränvanteen ympärille tehtyjä.
Ja tämmösen mansikkamaan voisin haluta. Nykyisen kun on vallannut juolavehnä...
Eilen illalla sitten ilmoitin, että meidän tuvan seinät joko vahataan näin tai sitten sauna maalataan mustaksi. Meillähän on tupa tummunutta mäntypaneelia ja olen sitä halunnut jo kymmenisen vuotta vahata. Taidan saada sen nyt tehtyä, etten mene mustan maalin kanssa saunaan :-)
Tämmöinen kiuaskin olisi kiva, mutta meillähän on jo se heti valmis -saunankiuas.
Ja tällaisia minä olen tehnyt heinäseipäistä.
Muutenkin olen ollut edellä aikaani, kun meillä on sormipanelia ja se näkyi olevan nyt in. Joissain vessoissa oli trikoosta virkattuja mattoja, joten niitä on minunkin ruvettava tekemään (kunhan  saan käsityöinnostukseni takaisin - se on nyt jossain tooooosi kaukana). Mutta ei tuolla minulle oikein sopivaa mökkiä ollut, liian moderneja ja kalliita minun makuuni. Olen sellainen mökkimökki -ihminen. Ulkovessat ja kantovesi se olla pitää! :-) No, eipä minulla ole aikaa mökillä viettäkään, joten tämä maalaistalo saa olla välillä meillä "mökkinäkin!.

Pääasia ja mukavinta reissussa oli reilu räplätysaika kaverin kanssa. Oltiin useampi tunti ja juttua riitti. 

Mutta nyt viettämään taas aurinkoista päivää
Pami

5 kommenttia:

Marjut kirjoitti...

Kivoja juttuja messuilta löytyy, jos vain kunto kestää kiertää.

TeSa kirjoitti...

Kiva nähdä kuvia messualueelta. Musta sauna kuulostaa hurjalta, vaalea keittiö taas lupaavalta.

Henna kirjoitti...

Meillä' on jo aijan myötä mustuneet seinät möksällä ja niistä emme luovu ;) Olis vain kiva saada sinne jotain piristettä mutta kun sukumökki on niin ei ole helppo tehdä muutoksia..

Auli kirjoitti...

minä olen vähän samaa mieltä tuosta huvimajasta tai grillimajasta. Se olis kiva, mutta olisiko siellä oikeesti koskaan. Ainakaan siihen hintaan nähden. Voin kuvitella, etttä siellä on aika kuuma ja sitten taas pilvisellä pimeää... Silti tietysti ottaisin semmoisen jos sen vaan saisi jostakin, ilmaiseksi!

Hanneles bokparadis kirjoitti...

ehkä joitain ideoita saa