lauantaina, maaliskuuta 21, 2009

Hyvää lauantaipäivää!

Minä sain Stannalta tällaisen! Voi kiitos! On mukava tietää, että tämä blogi ilahduttaa. Vaikka välillä tulee pikkuisen narskattuakin, niin olen kyllä yrittänyt pitää tämän blogin kirjoitukset positiivisina, koska sitä yritän tehdä myös oikeassa elämässäkin. Ei tää niin kurjaa ole!!! :-)

Ja tämän minä jaan taas kaikille, jotka ovat käyneet lukemassa tätä ja kommentoineet, koska olen laittanut erityisesti kommentteja jättäneiden blogit suosikkilistalleni. Ja suosikkiblogini ovat sitten ilahduttaneet minua tavalla tai toisella: jotkut naurattaneet, joistain olen saanut hyviä vinkkejä käsityömaailmaan, joidenkin kuulumisia olen halunnut muutenkin seurata (AinaOikeat, ihanat!) jne. Kun elämäni pyörii melko pitkälti työ-työ-koti-autonkuljettaja -akselilla, niin blogeista saa sitten elämään vielä vähän muutakin.

Ja sit käsitöihin...

Ai mihin.... No, pontso on vielä vaiheessaan, kun a) en ole joutanut neulomaan b) välillä oikean käden ranne on ilmoitellut olemassaolostaan!

Ja sit ostin viikolla Tokmannilta tarjouksesta tytön toivomaan toppiin pinkkiä lankaa. Toppiin menis ohjeen mukaan 3 kerää Tennesseetä. Toivottavasti onnistuu 900 grammasta Malibua! :-) Otin kaikki, mitä ale-korista löytyi. Tuo pinkki kun tuntuu olevan nykyisin niin kovin suosittua...
Eilinen sightseeing -kierros

Eli taas piti kiertää koko etelä-savo! No, ei nyt sentään, mutta melkein kuitenkin. Ja tuli mieleen Positiivareista tämä juttu:

Viivi (7v.) haluaa säilyttää kaiken mahdollisen, mitään ei heitetä pois. Ei styrox-palasia pakkauslaatikoista, saati pakkauslaatikoita, ei jo aikaa sitten tyhjentyneitä ilmapalloja, puhumattakaan leluista joilla ei enää leikitä yms. Viivin isä katseli tavarapaljoutta kummastellen ja kysyi Viiviltä, että tiedätkös sen vanhan suomalaisen sanonnan: ”Ahneella on....” johon Viivi jatkoi silmät loistaen: ”KAIKKEA!”

Sanontahan siitäkin sitten tuli, vaikkei nyt niin vanha. -Maria

Siis toi muksu ajattelee juuri niin kuin minä!!!! :-)

Ja niinpä minun piti käydä mikkeliläisestä askarteluliikkeestä hamstraamassa kaikenlaista kivaa - tarjouksesta... En edes tiedä vielä, mitä näistä syntyy, mutta tuolla reunassa pilkottaa mm. korutarvikkeita (minun ei pitänyt ratketa helmeilyyn, EI,EI,EI!)

Ostin muuten samalla reissulla itselleni kynnet! Olen aina halunnut kunnon kynsiä tai oikeastaan olen halunnut aina kunnon kynsinauhoja. Nyt sitten ostin ne omien kynsien päälle liimattavat tekokynnet. Katsotaan nyt onnistuuko niiden laitto ja pito. Kunhan saan ne paikoilleen, niin kuvia tulee!! :-)

Eilisellä reissulla (kävin hakemassa siis pojan pois kitaraesiintymisestä, en nyt ihan turhaan ajellut) ajoin taas tutkankin ohitse, mutta ottivat just toisesta suunnasta eikä mulla ollut pahemmin ylinopeuttakaan, pari kilometriä vain. Huh... Niin, Volvossa on se ihana vakionopeudensäädin, jonka sitten asetan johonkin kohtaan (noin 10 km yli tai jopa 15 km yli nopeusrajoituksesta - mittarivirhe otetaan siis mukaan), niin ei tartte mittaria jatkuvasti vahdata. Siksi olenkin päässyt viime aikoina monen tutkan ohitse ilman mainintoja.

Joo, meikäläinen on vähän tällainen "nopeemman puoleinen henkilö" ja siksi kovasti ihailen ihmisiä, jotka ovat hillittyjä, rauhallisia ja tyylikkäitä. Juu, siis aivan toisenlaisia kuin meikäläinen. Mutta koska aviopuolisoiden kuulemma pitää täydentää toisiaan, niin meillä isäntä on se, joka jaksaa ensin ajatella, ajatella ja ajatella ja tekee sitten. Minä taas teen ensin ja ajattelen joskus sitten myöhemmin. Jos muistan edes ajatella silloinkaan... Kovasti olen yrittänyt muuttua hillityksi ja hallituksi, mutta vielä on Pamilla paaaaaljon opettelemista... :-)

Ja kun mä asetan pyllyni näin, niin on hyvä istua....
Ja nyt sit siivoomaan. Ja on minulla toinen pakastinkin sulamassa, joten sekin olisi puhdistettava ja sitten kannettava toisesta aitassa olevasta pakastimesta tavarat tänne sulatettuun pakastimeen ja viikon päästä sinne aitan pakastimeen tulee sonninlihaa ja sit... Äh, siis töihin nyt! :-)

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mie taas en tykkää vakionopeudensäätimestä. Minnuu ärsyttää kun se "tökkii" alamäessä ja käy vetämään ylämäessä. Lisäksi jos käytän vakionopeudensäädintä ni ajaminen on tylsää, ei tarvii kun ohjata. Ehkä se käyttö tarviis vaan totuttelua ja opettelua, mut en oo vaan viittiny, vähän yritin aluksi, mutta jäi.

Anonyymi kirjoitti...

Minäkään en alkuun tykännyt vakionopeudensäätimestä just sen takia, että on tylsää ajaa autolla, jossa ei tarvitse kuin ohjailla. Nykyisin taas ärsyttää, kun huomaa miten epätasaisesti muut ajavatkaan... Etenkin, kun siihen ylämäkeen ei muisteta polkea kaasua yhtään! :-)

Stanna kirjoitti...

Sama täällä, aluksi olin niin vastahankaan cruiserin käytöstä. Mutta nykyisin ne jojot liikenteessä on kyllä harvinaisen ärsyttäviä. Ja tiedostan itse olleeni ennen juuri sellainen, mies aina sanoi että miksi sinä vejätät autolla koko ajan.
Ihana että jollakin on virtaa kun itse makaa taudin kourissa sohvalla. Ainut hyvä puoli on se että niin tokkurassa en vielä ole ettenkö voisi kutoa.

Makepeace75 kirjoitti...

Heh, täälläkin mennään Ahneella on kaikkea -mentaliteetilla. :o) HUOM! Se on myös pelastanut monesta pulasta; omasta varastosta löytyy toisinaan vaikka mitä. :D

Anonyymi kirjoitti...

Kiva kun kävit. Mukava tuo edellisen postauksen juttu, sun autojenvaihdosta ja muusta.

Sirutuuli kirjoitti...

Blogissain on siulle jotain.
Vaikka näyt saaneen jo yhden, ei se haittaa, saat toisen, tai kaksi :)

Anonyymi kirjoitti...

Odottelen sitten innolla kynsijuttua. Minuakin ovat aina kiehtoneet hienot kynnet, mutta laittamatta ovat vaan jääneet.